Dzienna dawka kofeiny

 

 

Dzienna dawka kofeiny

Kawa to jeden z najpopularniejszych napojów na świecie. Wielu z nas nie wyobraża sobie poranka bez  filiżanki tego gorącego naparu. Kawa kojarzy się z relaksem, przyjemnością. Aby móc cieszyć się filiżanką kawy, warto wiedzieć, jak ją pić, żeby nie zrobić sobie krzywdy.

Optymalna ilość kawy to około 4 filiżanki. Taka ilość naparu dostarcza 300-400 mg kofeiny, a zatem dawki, która jest dobrze tolerowana przez organizm. Kawy nie należy pić na czczo, gdyż jako napój o kwasowym PH może pobudzać wydzielanie kwasu solnego i nasilać dolegliwości żołądkowe.

Rano najwyższe stężenie we krwi osiąga  kortyzol, określany mianem hormonu stresu. Dostarczenie w tym momencie dodatkowo kofeiny może prowadzić do nadmiernego pobudzenia.  Należy pamiętać, że pobudzające  działanie kofeiny rozpoczyna się około pół godziny od wypicia  kawy – nie jest zatem dobrym pomysłem picie jednej kawy  za drugą.

Maksymalne stężenie kofeiny utrzymuje się przez mniej więcej godzinę, a pobudzające efekty kawy do maksymalnie 4 godzin. Jeśli chcesz podtrzymać poziom kofeiny, a przy okazji nie przesadzić z jej nadmiarem, to dużo rozsądniej jest odczekać przynajmniej 120 minut przed następnym kubkiem.

Podobno najlepszymi porami na wypicie kawy są godziny między 9 a 11.30 oraz  między 13.30 a 17.00.

Nie warto pić kawy w porach zwiększonego wydzielania kortyzolu, czyli między godziną 8 a 9, w godzinach popołudniowych 12-13 oraz w godzinach wieczornych 17.30-18.30.
Dlatego, jeśli chcesz mieć przyjemność z picia kawy, to unikaj picia jej w tych godzinach.

Shopping Cart